Het nieuwe schooljaar is een uitgelezen moment om een nieuwe start te maken met een handpop in de klas of op de groep.

  1. Reflectie: Denk terug aan vorig jaar als je de handpop niet meer zo vaak gebruikte als je had gewild. Waar is het misgegaan? Wat waren je verwachtingen en op welk moment besloot je de pop niet meer te gebruiken? Denk erover na en wees je bewust van wat je anders zou willen doen.
  2. Starten met een Handpop: Werken met een handpop is fantastisch, maar het kan ook uitdagend zijn. We stellen vaak hoge eisen aan onszelf, maar wees ervan bewust dat kinderen vooral genieten van de aanwezigheid van de pop, ongeacht of alles perfect verloopt.
  3. Weg met Perfectie: Laat het idee van perfectie los en geef jezelf de ruimte om te oefenen. Jonge kinderen zijn een geweldig publiek voor een beginnende bespeler, dus maak gebruik van de mogelijkheid om te experimenteren en te groeien in je poppenspel.
  4. Wie, Wat en Hoe: Stel jezelf drie belangrijke vragen: Wie is jouw pop? Wat wil je bereiken? Hoe ga je dat doen? Deze vragen helpen je om gerichter te werken met een handpop. Bepaal wie je pop is, wat je wilt bereiken en welke aanpak je gaat gebruiken.

Conclusie: Het nieuwe schooljaar is een uitgelezen moment om een frisse start te maken met een handpop. Reflecteer, laat perfectionisme los en wees bereid om te oefenen. Denk na over wie je pop is, wat je wilt bereiken en hoe je dat gaat doen. Bedankt voor je interesse en tot het volgende blog!

Author

I'm a teacher, trainer, developer, hand puppetcoach and author of the book "The Handpuppet as an educational tool". I want to inspire you and help you to use a puppet in class. I'm sure the hand puppet makes a big difference in the life of a child, but also in your life. I hope you're gonna enjoy that just as much as I am.

2 Comments

  1. Ik lees graag je volgende blog

    Vorigjaar idd beetje vastgelopen met Pip mn pop

    • Helen Meurs

      Waar liep je vast? Was dat bij de introductie of is het werken met de pop vooral verwaterd?