Het is een situatie die vaak voorkomt: er is 1 handpop in de klas of op de groep die door meerdere collega’s bespeeld wordt.

Hoe maak je dat werkbaar en hoe voorkom je dat je vooral aan het overleggen bent over de handpop en er (daardoor) eigenlijk nauwelijks gebruik van maakt?

Ik heb een hele eenvoudige oplossing voor deze veel voorkomende vraag. Een oplossing waarmee je ook direct een antwoord krijgt op de vraag hoe je het dan doet met de verschillende stemmen en met de dingen die je de pop laat zeggen.

Met deze oplossing kan iedereen volop aan de slag met de pop en hoef je geen rekening meer te houden met wat jouw collega doet. Ik laat het je zien in dit filmpje.

Author

Ik ben Helen Meurs en al 30 jaar een bevlogen gebruiker van de handpop als hulpmiddel om kinderen uit te dagen in hun taal- en sociaal-emotionele ontwikkeling. Ik laat je graag door mijn bril kijken naar de enorme mogelijkheden die een handpop voor jou als (beroeps)opvoeder heeft.

Comments are closed.