Tijdens mijn afstudeerjaar aan de Pabo begon ik actief met een handpop te werken. Dat ontstond toevallig, ik heb daar al iets over verteld in dit blog. Ik werd geraakt door het contact dat ontstond en besloot dat ik dat verder wilde onderzoeken. Ik studeerde een jaar later af dan gepland en ook met een ander onderwerp voor mijn eindscriptie. Dat ging niet over beeldende vorming maar over de rol van de handpop bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen.

Tijdens mijn afstuderen had ik 3 begeleiders, dat was vrij uniek, maar ook fijn want ik werd vanuit verschillende vakgebieden bevraagd en uitgedaagd. Een van mijn begeleiders was Peter van Hasselt. Een bevlogen man die het vak drama gaf. Peter was betrokken bij allerlei verschillende landelijke organisaties en was erg enthousiast over mijn ideeën rondom het werken met een pop in de klas. Het eerste artikel in een vakblad ontstond dankzij hem. Dit is het artikel:

Author

Ik ben Helen Meurs en al 30 jaar een bevlogen gebruiker van de handpop als hulpmiddel om kinderen uit te dagen in hun taal- en sociaal-emotionele ontwikkeling. Ik laat je graag door mijn bril kijken naar de enorme mogelijkheden die een handpop voor jou als (beroeps)opvoeder heeft.

Comments are closed.