
Hoe doe jij dat? en Wat kun je de pop dan precies laten doen? zijn twee van de meest gestelde vragen aan mij. Werken met een pop is een vaardigheid die voor een deel bestaat uit techniek en voor het andere deel uit invulling. Invulling van het karakter van de pop en invulling van dat wat je hem laat zeggen en doen. Wist je dat techniek, bij de pop als assistent, het minst belangrijke stuk is? Natuurlijk is het fijn als de pop een beetje lekker bewegen kan maar het hoeft geen technisch hoogstandje te zijn. Je hoeft geen volleerd poppenspeler of buikspreker te zijn om je pop te transformeren tot een geweldige en geloofwaardige assistent. Dat is best goed nieuws toch?
Werken met een pop leer je vooral door het te gaan doen, door de pop op je hand te nemen, even goed adem te halen en te gaan met die banaan. Geloof me, kinderen zijn helemaal niet bezig met de fouten die je mogelijk gaat maken met je pop. Dat is echt een idee in je eigen hoofd. Kinderen zijn vooral blij dat je de pop gaat gebruiken. Hoe fijn zou het zijn wanneer je jouw pop zou kunnen gebruiken om te horen wat er in hen leeft, om ze te activeren en hen toch wat speelse leeractiviteiten aan te bieden?
Maar hoe overwin je de obstakels die je ervaart? Wat is er nodig om een pop tot leven te roepen en hoe zorg je dat je gespreksstof houdt? Wat is een goede start en hoe maak je die? En, als je al gestart bent, hoe hou je het interessant en geef je je pop een rol binnen de onderwerpen die je wilt behandelen? Daar kunnen we bij helpen. Om je kennis te laten maken met onze manier van werken met en denken over de handpop kun je gratis mee doen met onze webinars.
Schrijf je in voor mijn mailinglijst
Wil je me een poosje volgen, meer lezen over het werken met de pop en/of een poosje tips en ideetjes ontvangen? Zet jezelf dan op mijn mailinglijst. Je ontvangt 1 tot 2 keer per week een bericht van me en kunt je afmelden wanneer je maar wilt.
[activecampaign form=13]