Niets in zo frustrerend als vol goede moed aan iets beginnen en er dan achter komen dat het anders uitpakt dan je had gehoopt. Je bent enthousiast over de handpop en wilt er graag mee werken, maar je ervaart obstakels die je belemmeren om de pop ook echt te gaan gebruiken of te gaan gebruiken op de manier die je voor ogen hebt.
Geloof me, je bent echt niet de enige. In de 15 jaar dat ik nu als trainer werk, heb ik talloze enthousiaste ouders en professionals gesproken die niet goed voorbereid waren op de impact die een pop kan hebben, de reacties die hij bij kinderen op kan roepen en/of de vaardigheden die het bespelen van een pop vraagt.
Ik noem er een paar:
Welke herken je?
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, dus als je die wilt delen, graag!
2 Comments
Inderdaad…. een stem kiezen, die otnhouden en vasthouden. Niet evident! We moeten ze deze stage inzetten vanuit de hoge school daarom dat ik op zoek was naar tips en tricks en zo hier terecht gekomen.
Hoi Marijke,
Fijn dat je me gevonden hebt! De stem voor je pop vinden duurt vaak wat langer dan een dag. Dat is helemaal niet erg als je jezelf de ruimte kunt geven om er toch mee aan de slag te gaan en er voor jezelf een niet al te groot punt van te maken. Dat wat je je pop laat zeggen, de manier waarop hij voor kinderen ‘klopt’ is veel belangrijker. Richt je dus vooral daarop. Die stem komt wel en ontstaat door vooral veel te doen met je pop. Oefenen, oefenen, oefenen dus.
Wist je trouwens, dat ik de meeste tips deel via mijn YouTube kanaal en mijn nieuwsbrieven?